Cerita jualan tudung fareeda.... kire nak abiskan stok gitu. Tudung yang 3 layer, 4 layer, beratus-ratus layer suma ada. Nasib baik lah saya masih penggemar bawal (selamat poket abg...) harga tudung fareeda ni anda google lah sendiri sebab saya tak pernah beli. Aku orang kampung tak ada apa-apa. Rumah pun ku tiada ada pun abah punya. Haha..
_______________________________________________________________________
My open letter to Fareeda Bangi. Thinking of following-up
with letters to Local Authority, DUN and MP. Anybody can suggest proper
procedure/hierarchy?
Salam Butik Fareeda, Seksyen 8, Bandar Baru Bangi.
Gambar ini menunjukkan salah satu kereta daripada berpuluh-puluh
buah kereta, yang dimiliki oleh pelanggan Fareeda, yang meletakkan kereta/parking
di hadapan pintu pagar rumah saya sekaligus menghalang laluan kereta saya untuk
keluar/masuk dari rumah sendiri.
Gambar ini diambil pada hari Sabtu, 22/12/2012 pada jam 11
pagi. Walaupun pagar rumah saya DIBUKA LUAS dan kereta saya diletakkan di
laluan dalam rumah, namun pelanggan kurang bijak ini masih parking di hadapan
pintu pagar rumah saya dan menghalang laluan. Walaupun pelanggan Fareeda ini
meninggalkan nombor telefon tetapi hanya menjawab panggilan selepas beberapa
kali dihubungi.
Apabila pelanggan ini akhirnya muncul untuk mengalihkan
keretanya, dia menjawab "ya" apabila ditanya adakah dia pergi ke
butik Fareeda, dan ditangannya menjinjing dua beg kertas Fareeda.
Walaupun butik Fareeda tidak boleh mengawal tahap
intelektual dan kesedaran sivik para pelanggannya, namun seharusnya
tanggungjawab sosial butik Fareeda kepada penduduk sekeliling Seksyen 8 harus
dituntut dan dititik beratkan. Sewajarnya butik Fareeda mengamalkan sistem
pembelian yang lebih efektif dan tidak menyusahkan pelanggan dan penduduk
setempat. Sewajarnya lagi pemilik Fareeda mencari lokasi yang tidak berhampiran
dengan kawasan perumahan, contohnya di kawasan perniagaan 3B Curve atau Paragon.
Tentunya tidak mendatangkan masalah kepada pemilik Fareeda yang telah mengaut
keuntungan, untuk melaksanakan salah satu daripada cadangan tersebut.
Ingin juga saya menambah, ketika Jualan Masyhur yang
berlangsung baru-baru ini, pelanggan-pelanggan tegar Fareeda telah berkampung/bermalam
seawal jam 12 malam di kaki-kaki lima kedai di sekitar kawasan rumah saya. Saya
juga terkejut apabila mereka telah beratur panjang pada jam 6.30 pagi, dan
barisan ini memanjang sehingga ke kawasan perumahan. Ini mendatangkan rasa
tidak selesa dan tidak selamat kepada saya dan keluarga.
Suka saya berpesan kepada pelanggan-pelanggan Fareeda supaya
menunjukkan kalian Nyata Jelita juga mempunyai akal fikiran, timbang rasa, kesedaran
sivik, tanggungjawab sosial dan sikap berhemah yang setimpal dengan harga
tudung yang anda beli/pakai.
No comments:
Post a Comment